23 Δεκ 2008

Επιστολή στον "Κάτοικο"

Ιφιγένεια Παπαρούση, Πλαγιάρι

Αγαπητοί συμπολίτες και γείτονες,
Μετά από περίπου έξι μήνες εγκατάστασης στην περιοχή θαυμάζω την υπέροχη φύση και προβληματίζομαι.
Το πρώτο που με προβληματίζει είναι η διαχείριση σκουπιδιών. Υπάρχουν καρότσες με παλιοσίδερα που περνάνε γεμάτες και μετά ξαναπερνάνε άδειες. Ακόμα, υπάρχουν φορτηγά που κουβαλάνε χώμα, και σε συγκεκριμένο μέρος αδειάζουν το χώμα. Όταν κινητοποιήθηκα και ζήτησα παρέμβαση της αστυνομίας, βρέθηκα στην εξαιρετικά δυσάρεστη θέση να «τα ακούσω» από τους αστυνομικούς ότι αυτό το θέμα ανήκει στο τμήμα Επανομής και όχι της Περαίας, χωρίς να δέχονται να αναγνωρίσουν ότι η επιλογή τμήματος ήταν απόφαση των συναδέλφων τους και όχι δική μου. Στην συνέχεια βρέθηκα στην ακόμη πιο δυσάρεστη θέση -και βεβαίως επικίνδυνη- να σταματήσουν δύο φορτηγά παρουσία μου και σε εξαιρετικά κοντινή απόσταση από τους οδηγούς τους, για να μπορούν να συγκρατήσουν τις πινακίδες και την φυσιογνωμία μου. Τέλος, έμαθα ότι ναι μεν τα φορτηγά δεν είχαν την σχετική άδεια, αλλά ότι η χωματερή είναι του δήμου. Το αν είναι νόμιμη ή μη εγγεγραμμένη χωματερή ουδείς ποτέ μου το απάντησε…
Άλλο θέμα που με προβληματίζει είναι η ανακύκλωση συσκευασιών και μικροσυσκευών. Για την πρώτη περίπτωση ουδεμία απόδειξη έχω ότι η ανακύκλωση στην γειτονιά μας είναι μόνο στην θεωρία αλλά έχω την ένδειξη ότι ουδέποτε είδα το σχετικό φορτηγό, με την ειδική σήμανση, εκείνο που είναι διαφορετικό από το συμβατικό σκουπιδιάρικο, να συλλέγει τους κάδους. Επιπλέον, ειδικά σε ένα σημείο με 3 συμβατικούς κάδους, συχνά βλέπω να άδειο τον κάδο της ανακύκλωσης, την ίδια ημέρα που αδειάζουν οι κάδοι με τα συμβατικά απορρίμματα. Παρακαλώ διαψεύστε με και πείτε μου ότι κάνω λάθος. Θα χαρώ πολύ.
Στο θέμα της ανακύκλωσης των μικροσυσκευών όμως, γνωρίζω με σιγουριά ότι ανακύκλωση δεν γίνεται γιατί απλά ουδέποτε συγκεντρώνονται συσκευές! Αυτό οφείλεται στην θέση που έχει επιλέξει ο δήμος για την τοποθέτηση των σχετικών κάδων. Συγκεκριμένα οι κάδοι είναι τοποθετημένοι σε ανοιχτό δημόσιο σημείο, ενώ θα έπρεπε να είναι σε προφυλαγμένο σημείο, στο εσωτερικό κάποιου δημόσιου χώρου. Έτσι ο οποιοσδήποτε μπορεί να περνάει και να συλλέγει τα υλικά που τον ενδιαφέρουν π.χ. πλαστικό ή σίδερο και στην συνέχεια να πετάξει τα υλικά που ρυπαίνουν το νερό οπουδήποτε. Έχω επικοινωνήσει τόσο με την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, η οποία είναι αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία (www.ecorec.gr) καθώς και με την εταιρεία Ανακύκλωση Συσκευών ΑΕ (www.electrocycle.gr), τον φορέα για την οργάνωση και τη λειτουργία του Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης των Αποβλήτων Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού στην Ελλάδα. Μάλιστα με ενημέρωσαν ότι χάρη στην επισήμανση μου ζήτησαν από τον δήμο μας να αλλάξει την θέση των κάδων. Οι κάδοι, από τον Ιούνιο που έλαβαν χώρα οι παραπάνω επικοινωνίες, εξακολουθούν να είναι στα ίδια αφύλακτα σημεία… Προσωπικά, προτίμησα να αφήσω τις μικροσυσκευές μου στο σχετικό τμήμα γνωστής αλυσίδας ηλεκτρικών …
Τέλος, άλλο ένα θέμα που αδυνατώ και θα αδυνατώ για πάντα να αποδεχθώ είναι η κυνηγητική συνήθεια. Κατά την περίοδο που απαγορεύεται το κυνήγι είχα καταλήξει να έχω σχεδόν καθημερινή τηλεφωνική επικοινωνία με τους θηροφύλακες και συχνά πυκνά να επισκέπτονται την περιοχή! Όμως με την έναρξη της κυνηγητικής περιόδου ουσιαστικά είμαι ανήμπορη να αντιδράσω στις καθημερινές τουφεκιές και έχει μείνει μόνο να.. προσεύχομαι ότι οι συνάνθρωποι μου είναι παντελώς ανίκανοι και αστοχούν. Κύριοι κυνηγοί, που διαβάζετε το παρόν, ευχαριστηθείτε το χόμπι του περιπατείν με ζωντανά πουλάκια και λαγουδάκια γύρω σας. Σημαδέψτε τα, κάντε από μέσα σας «μπαμ, σε σκότωσα», χωρίς όμως να πατάτε την σκανδάλη! Χαρείτε το σαν παιδιά χωρίς την ανάγκη να επιβεβαιωθείτε.

Όλοι μας, με τις πράξεις μας, (μπορούμε να) κάνουμε την διαφορά. Μέχρι το επόμενο τεύχος να είστε όλοι καλά.

Με εκτίμηση,
Ιφιγένεια Παπαρούση, ΜΒΑ
Σύμβουλος Επιχειρήσεων, κάτοικος Πλαγιαρίου από τον Μάρτιο του 2008.