23 Δεκ 2008

Η "Ανάπτυξη" του Αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ...

Κωστής Γκορτζής, Τρίλοφος

Μελέτες για κλάματα. Ωραία βιβλιοδετημένες, με φανταχτερά εξώφυλλα, βαρύγδουπους τίτλους, βαρύγδουπες υπογραφές καθηγητικών αυθεντιών και ακαταλαβίστικο περιεχόμενο. Ακριβοπληρωμένες. Μελέτες ‘εγκεκριμένες’ με νομότυπες διαδικασίες που δεν ελέγχουν τη ουσία των γραφομένων αλλά την επάρκεια των τίτλων και το κύρος… των υπογραφών.

Κόντρα στο ρεύμα, λίγοι που πήραν χαμπάρι το έγκλημα και μάταια προσπαθούν να ταρακουνήσουν τους πολλούς. Λίγοι, άλλοι με γνώσεις στο αντικείμενο και άλλοι απλοί υπηρέτες της κοινής λογικής.

Αυτοί οι λίγοι, εδώ και δυο χρόνια, φωνάζουν ότι η επέκταση του διαδρόμου 10-28 στη θάλασσα κατά ένα χιλιόμετρο θα καταστρέψει τις μοναδικές αμμώδεις παραλίες στον Κόλπο της Θεσσαλονίκης.

Αυτοί οι λίγοι, με επιστημονικά, επαγγελματικά και, κυρίως, λογικά επιχειρήματα, έχουν ενημερώσει ΟΛΟΥΣ τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους του τόπου, ΟΛΟΥΣ τους Αυτοδιοικητικούς άρχοντες της περιοχής και ΟΛΑ τα ΜΜΕ έντυπα και ηλεκτρονικά της πόλης.

ΟΛΟΙ σιωπούν. Ακόμα και ο Δήμαρχος Μίκρας που …καμαρώνει γιατί βρήκε τον κατάλληλο χώρο για την ανέγερση δύο Νοσοκομείων στην αρχή του νέου υπερδιαδρόμου (!) αγνοώντας μάλλον ότι ένα αεροπλάνο μεσαίου μεγέθους εκλύει κατά την απογείωση καυσαέρια τόσα όσα 10.000 αυτοκίνητα σε ΜΙΑ μέρα!

Σε όλους αυτούς, και εξαιρετικά στους Δημάρχους Μίκρας και Θερμαϊκού, οι λίγοι αφιερώνουν τη φωτογραφία που συνοδεύει το κείμενο. Και δείχνει ότι η καταστροφή άρχισε πριν καλά καλά προχωρήσει η επέκταση…


Τον Ιούνιο του 2008



Τα τοπογραφικά πασαλάκια που τοποθέτησε η κατασκευάστρια εταιρεία και που βλέπετε σήμερα μέσα στο νερό, πριν τέσσερις μήνες, δηλαδή τον Ιούνιο, απείχαν τρία (3) μέτρα από το κύμα, ΠΑΝΩ στην άμμο! Η διάβρωση των ακτών είναι πλέον εμφανής μέχρι το Ναυτικό Όμιλο - σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από το διάδρομο… Κι ακόμα είμαστε στις προεργασίες της επέκτασης.


Σήμερα...

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ένα αρκετά ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με την επέκταση του διαδρόμου 10/28 στην θάλασσα.

Αλλά έχω και κάποιες βασικές διαφωνίες επί του συγκεκριμένου άρθρου.

1. Δεν γράφετε την αντιπρόταση (για κάποιον που δεν το έχει παρακολουθήσει το ζήτημα της επέκτασης)

2. Ο νέος "Υπερδιάδρομος" ευρίσκεται στις 104/284 μοίρες και είναι δεξιότερα του χώρου στον οποίον θα κατασκευαστούν (αμήν και πότε) τα δύο νέα νοσοκομεία. Ο συγκεκριμένος χώρος είναι περίπου στις 300 μοίρες γιατί βρίσκεται σχεδόν στην μεσοκάθετο του διαδρόμου 10/28 και 16/34. Αναφορικά δεν με την απογείωση αεροσκαφών βαρέου τύπου (HEAVY AIRCRAFTS ή HEAVY), Boeing 747 και Airbus Α340, που εκτελούν τις υπερατλαντικές πτήσεις να σας πληροφορίσω εδώ ότι ήδη προσγειώνονται στο Αεροδρόμιο Μακεδονία αεροπλάνα αυτού του τύπου και μάλιστα στον ήδη επιβαρυμένο και ενοχλητικό για τους κατοίκους του δήμου διάδρομο 34!!!!! Πράγμα που συνεπάγετε ότι το παράπονο για το καυσαέριο είναι εκτός τόπου από την στιγμή που ήδη τα συγκεκριμένα αεροσκάφη επιχειρούν από το Αεροδρόμιο Μακεδονία. Όσο αφορά τις υπερατλαντικές πτήσεις ποια αεροπορική θα αφήσει την πολυτέλεια του Ελ. Βενιζέλος για το φτωχό (όπως το καταντήσαμε) αεροδρόμιο Μακεδονία.

3. Στο άρθρο σκοπίμως δεν αναφέρεται ο ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ του διαδρόμου του αεροδρομίου ο οποιός για θέμα κόστους άλλαξε από πασσαλόμπιξη σε επιχωμάτωση μετά από ανεπάλληλες προσφυγές κατοίκων των όμορρων δήμων (Θερμαϊκού και Μίκρας). Η πασσαλόμπιξη θα επέτρεπε στα ρεύματα του Θερμαϊκού Κόλπου να κινούνται χωρίς να δημιουργούν τις επιχωματώσεις.

Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και δείχνεται στις φωτογραφίες προέρχεται από την διακοπή της ομαλής ροής των ρευμάτων στα πρώτα μέτρα της επέκτασης του διαδρόμου. Όποιος έχει το Google Earth και για την ακρίβεια όχι το ελεύθερο αλλά το συνδρομητικό μπορεί να παρακολουθεί με ακρίβεια το τι συμβαίνει. Η επέκταση έχει αρχίσει και δεν είναι η προεργασία! Αλλά ας αναλογιστούμε ποιος έφτασε την κατάσταση ως εδώ.

Περιμένω να ακούσω ή να διαβάσω το τι προτείνεται (πλην της μεταφοράς του αεροδρομίου γιατί είναι πολλά τα λεφτά και το ξέρετε) και θα επανέλθω.

Με εκτίμηση,
Ένας λάτρης της Αεροπορίας και κάτοικος στην τελική του 34.

Ανώνυμος είπε...

α. Αν ήδη ίπτανται αεροσκάφη μεγάλα, τότε γιατί να επεκταθεί ο αεροδιάδρομος;
β. Η κατασκευή "νοσοκομείων" δίπλα στο αεροδρόμιο αποτελεί a priori μη συμβατή απόπειρα, πόσο μάλλον όταν ένας μεγαλύτερος αεροδιάδρομος επιβαρύνει την υπάρχουσα κίνηση του αεροδρομίου, ασχέτως μοιρών.
γ. Αν το κόστος κατασκευής πασαλόπικτου διαδρόμου δε βόλευε, λόγω κόστους, τους εργολάβους, γιατί να το χρεωθούν οι κάτοικοι που δε θέλουν κανενός είδους επέκταση;
δ. Σχετικά με τα αποτελέσματα της επέκτασης, βλ. http://panosz.wordpress.com/2008/02/04/

Ανώνυμος είπε...

A, και κάτι ακόμα για την απαγόρευση της πρότασης μεταφοράς του αεροδρομίου, λόγω κόστους. Γιατί το θεωρείτε αδύνατο, τη στιγμή που οι κρατούντες παίρνουν στα σοβαρά πανάκριβα "έργα", όπως η υποθαλάσσια; Ξαναπαραπέμπω στο http://panosz.wordpress.com/2008/02/04

Κωστής Γκορτζής είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε,
επειδή παρακολουθώ τη διαδικασία ανάθεσης και κατασκευής του έργου από την αρχή, επιτρέψτε μου τις εξής διευκρινίσεις στο σχόλιό σας.
α. Η μόνη αντιπρόταση στην επέκταση του διαδρόμου 10-28 είναι -αντικειμενικά- η μεταφορά του αεροδρομίου στα δυτικά της πόλης και η χρησιμοποίηση του νυν για εγκαταστάσεις που θα διατηρήσουν υπηρεσίες (ξενοδοχεία κλπ) όπως η Δ.Ε.Θ.-Ακαδημίες Αεραθλητισμού και Ναυταθλητισμού- Πάρκα- ακόμα και πίστα αγώνων μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων κ.α.)
Τονίζω το 'αντικειμενικά' γιατί μεσοπρόθεσμα το Α/Δ θα μεταφερθεί ούτως ή άλλως όπως μεταφέρθηκε το Α/Δ Ελληνικού, το Α/Δ του Ηρακλείου και το Α/Δ της Ρόδου όταν η οικιστική ανάπτυξη -που είναι ραγδαία και στην περιοχή μας- τα 'έπνιξε'. Είμαι, δε, βέβαιος ότι, το 'μεσοπρόθεσμα' θα επιταχυνθεί πολύ αν -ο μη γένοιτο- επισυμβεί στο μεταξύ κάποιο αεροπορικό ατύχημα στην περιοχή που, δυστυχώς, η στατιστικά δεν το αποκλείει...
Το κόστος στο οποίο αναφέρεστε είναι ανάλογο με την προσωρινή επέκταση των 300 εκατομυρίων ευρώ που απαιτούνται για αυτή, συν 900 εκατομύρια ευρώ (που ...δεν υπάρχουν) για τον απαιτούμενο νέο τερματικό σταθμό (κατά το μάστερ πλαν του έργου), συν κάποια εκαταμύρια ευρώ για την ηλεκτρομηχανολογική υποδομή του διαδρόμου. Κόστος που θα μπορούσε να έχει μόνιμο αποτέλεσμα στην κατασκευή ενός σύγχρονου αεροδρομίου.
β. Το θέμα των εκπομπών των καυσαερίων δεν είναι 'παράπονο' για να το κρίνει κανείς ως 'εκτός τόπου'. Όντως, βαρέα αεροσκάφη προσαπογειώνονται και τώρα (από τον 16/34) και επιβαρύνουν την περιοχή με τεράστιες ποσότητες καυσαερίων. Αλλά, κάτι δεν μετράτε σωστά. Το threshold (σημείο εκκίνησης/προσγείωσης) του 28 είναι μεν δεξιότερα από τον χώρο των υπό κατασκευή (αμήν και πότε και από μένα) νοσοκομείων αλλά,είναι στα 100, σημειώνω ΕΚΑΤΟ, μέτρα από αυτά. Εκεί θα φουλάρουν τα βαρέα αεροπλάνα για απογείωση, στα νοσοκομεία θα πηγαίνουν ατόφια τα καυσαέρια. Όσο για τον θόρυβο, εσείς που ενοχλείστε από αυτά που περνούν σχετικά ψηλά πάνω από το κεφάλι σας, μπορείτε να υπολογίσετε τον θόρυβο στο σημείο των νοσοκομείων.
Επισημαίνω ότι δεν είμαι ενάντιος στην κατασκευή των νοσοκομείων. Μόνο που η έλλειψη συνεννόησης των φορέων και στοιχειωδών μελετών για τη συνολική αλληλεπίδραση των έργων υποδομών σ' αυτό το κράτος μας υποχρεώνει σε βήμα σημειωτόν και στο 'ράβε-ξήκωνε' στο διηνεκές.
Συμφωνώ δε απολύτως μαζί σας ότι οι 'υπερατλαντικές' πτήσεις (σε συνδυασμό με το ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ) είναι μπαρουφοειδής 'καραμέλα' για να περάσει στην κοινή γνώμη ένα έργο που μάλλον 'διατάχθηκε' να γίνει για να εξυπηρετεί 'αλλου είδους βαρέα αεροπλάνα στη Βαλκανική... (άλλο που με τις ελληνικές καθυστερήσεις εξέλειπε κι αυτός ο λόγος γιατί οι βάσεις στα ΚοσσοβοΣκόπια τελειώνουν γρηγορότερα...)
γ. Κι ερχόμαστε στον τρόπο κατασκευής που είναι και ο κυριότερος λόγος για την αντίδραση στο έργο. Σωστά επισημαίνετε ότι ο αρχικός σχεδιασμός ήταν με 'πασαλόμπιξη'. Λάθος επισημαίνετε ότι ο τρόπος σε 'επιχωμάτωση' άλλαξε από τις προσφυγές των κατοίκων.
Αντίθετα, όσοι αντιδρούν (κι εγώ), επισημαίνουν ότι με την επιχωμάτωση, τα υπάρχοντα ρεύματα στον Κόλπο της Θεσσαλονίκης θα επιφέρουν τεράστιες και ΜΟΝΙΜΕΣ αλλαγές στην ακτογραμμή τόσο της Περαίας-Αγ.Τριάδας όσο και της Καλαμαριάς. Και αυτές οι επισημάνσεις δεν είναι αδαών φοβισμένων ή αντιδραστικών σε κάθε μεγάλο έργο πολιτών αλλά ανθρώπων με γνώση και εμπειρία στο αντικείμενο. Αποδεικνύονται, δε, σωστές από την ήδη υπαρκτή καταστροφή που ημέρα με την ημέρα επιδεινώνεται. Γνωρίζουμε και το Google, αλλά και τα μάτια μας, νομίζω, ότι είναι και αυτά αξιόπιστα... Τουλάχιστον πιό αξιόπιστα από τις έγγραφες διαβεβαιώσεις της Διευθύντριας Δημόσιων έργων ΥΠΕΧΩΔΕ κυρίας Σοϊλεμετζίδου ότι καμμιά αλλοίωση της ακτής δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι σήμερα. Τα πασαλάκι που είδατε στις φωτογραφίες τα έβαλε η ίδια η εταιρεία που κατασκευάζει το έργο. Τον Ιούνιο ήταν τρία μέτρα από το κύμα. Τώρα είναι τουλάχιστον τρία μέτρα ΜΕΣΑ στη θάλασσα. Σε έξη μήνες έξη μέτρα ακτής εξαφανίστηκαν!

Είναι πάρα πολλά τα δεδομένα που έχουν δημιουργήσει την πεποίθηση ότι αυτό το έργο είναι καταστροφικό για το περιβάλλον, άχρηστο λόγω προσωρινότητας του Α/Δ σ' αυτή τη θέση, ανόητα ασύμβατο μη λειτουργικό και επικίδυνο με τις υπόλοιπες κοινωνικές υποδομές που εξαγγέλλονται (νοσοκομεία, Πανεπιστήμιο ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ κ.α.) και όλα τα στοιχεία είναι στη διάθεσή σας όποτε και αν τα θελήσετε.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Συμπληρωματικά, και για να μην σπεύσετε να αποδόσετε σκοπιμότητα στην παράλειψη στοιχείων... (που αντικειμενικά δεν είναι δυνατό να παρατεθούν όλα σε ένα σημείωμα οκτάφυλλου εντύπου) σας παραπέμπω στην περιβόητη Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου http://pitylos.blogspot.com/2007/12/blog-post_29.html για να πάρετε μια ιδέα για το Πώς αυτά εγκρίνονται 'νομίμως' μόνο με τον τίτλο του εξωφύλλου τους.
Για την ακόμα πληρέστερη ενημέρωσή σας για τα τεκταινόμενα αίσχη στις διάφορες κύριες και παράπλευρες διαδικασίες μπορείτε, αν έχετε υπομονή, να μελετήσετε όλα τα σχετικά κείμενα που έχουν αναρτηθεί στα
http://imiaimos.blogspot.com/search/label/%CE%91%2F%CE%94%20%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%95%CE%94%CE%9F%CE%9D%CE%99%CE%91/ και http://pitylos.blogspot.com/search/label/%CE%91%2F%CE%94%20%CE%9C%CE%91%CE%9A%CE%95%CE%94%CE%9F%CE%9D%CE%99%CE%91

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Γκορτζή.....

Από Ακαδημίες και πάρκα άλλο τίποτα.... Φυσικά και το σχόλιό μου είναι απολύτως ειρωνικό και αυτό γιατί ακόμα περιμένουμε να αρχίσουν τα έργα κατασκευής του Περίφημου, πλέον, Μητροπολιτικού Πάρκου στην Αθήνα για την κατασκευή του οποίου θυσιάστικαν και τα όποια όνειρα των fan της F1 στην Ελλάδα ότι κάποτε θα γινόταν πίστα στην Ελλάδα και θα είχαμε και μεγάλο αγώνα... Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.....

Θα διαφωνήσω όμως μαζί σας όταν λέτε ότι δεν υπήρχε αντιπρόταση.. Μάλλον κάτι σας ξεφεύγει, και δεν έχω σκοπό να διαφωνήσω μαζί σας όταν λέτε ότι παρακολουθήτε το έργο από την αρχη.

Όταν είχε πρωτοακουστεί η πασαλόμπιξη για τον διάδρομο 10/28 (και απαντάω και στον έταιρο ανώνυμο) πολίτες του Δήμου Μίκρας και περισσότερο του Δήμου Θερμαϊκού είχαν μαζευτεί και εξέφραζαν την διαμαρτυρία τους σχετικά με την άποψη της πασσαλόμπιξης και μάλιστα έλεγαν να υπογειοποιηθεί ο Θεσσαλονίκης - Περαίας και να πάει ο διάδρομος 1000 μέτρα ποιο πίσω!!!!! Μάλλον είχαν δει το ωραίο (που όντως είναι ωραίο) σκηνικό που υπάρχει στο Ελ. Βενιζέλος με τα αεροσκάφη να τροχοδρομούν πάνω από την Αττική Οδό. Μόνο που άλλες οι φορτίσεις στην τροχοδρόμηση και άλλες στην προσγείωση. Να προσθέσουμε δε ότι τα 1000 μέτα πίσω έπαιρναν μαζί τους και μερικές εγκαταστάσεις επενδυτικής αξίας καθώς επίσης και ότι τα αεροπλάνα θα περνούσαν μερικά μέτρα (ή πόδια αν θέλετε) πάνω από την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης Μουδανίων.

Τότε με προσφυγές είχαν μπλοκάρει το έργο και αναγκαστικά ο διαγωνισμός κυρίχθηκε άγονος. Με την αλλαγή της εξουσίας ήρθε η επιχωμάτωση προκειμένου να μειωθεί το κόστος... Οι διαμαρτυρίες όμως άρχισαν με την υπογραφή της σύμβασης και όχι με το που το είπαν.

Αναφορικά με το πως περνάνε οι μελέτες ας το αφήσουμε καλύτερα.... Είναι μεγάλο κεφάλαιο και μπλέκουμε σε πολλά επίπεδα.....

Πάμε παρακάτω... Δεν είπα ότι το παράπονο για τα καυσαέρια είναι εκτός τόπου.... Όπως σωστά λέτε και εσείς το threshold του διαδρόμου είναι δεξιότερα των νοσοκομείων. Αλλά το πραγματικό σημείο όπου οι μανέτες των κινητήρων έρχονται σε πλήρη ισχύ (σχετικά και με την κίνηση του Α/Δ) είναι ακριβώς πριν στο αεροπλάνο εισέλθει στον διάδρομο οπότε στην καλύτερη των περιπτώσεων τα καύσιμα πάνε ευθεία πάνω στην Ιντερσαλόνικα (όχι ότι και αυτό είναι καλό) αλλά κυρίως πάνω στην νέα πίστα στο Ν. Ρύσιο η οποία είναι στην ευθεία του 10/28. Να σημειώσω εδώ ότι τα καύσιμα των Αεροσκαφών διαχέονται όσο το δυνατόν περισσότερο ευθύγραμμα για να μπορέσουν με την βοήθειά τους και την άνωση να απογειωθούν τα αεροσκάφη. Γι αυτό και όταν φρενάρουν στην προσγείωση ανοίγουν τα καλύματα ώστε η ανάποδη φορά των κινητήρων και κατ' επέκταση των καυσαερίων να βοηθήσουν στο φρενάρισμα μαζί με τα αερόφρενα και τα φρένα του Αεροσκάφους.

Σχετικά με την αναφορά μου για την ενόχληση. Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα διότι λατρεύω την αεροπορία αλλά ακούω τους κατοίκους του δήμου να διαμαρτύρονται και αυτό σημειώνω. Πάνω από τα σπίτια του χωριού τα αεροσκάφη περνάνε στα 300 - 330 μέτρα. Στο σημείο που κατοικώ περνάνε το μέγιστο στα 150 - 200 (500 - 600 πόδια). Αν πάνε "νόμιμα", πάνω από τον Καρδαρά, δεν ενοχλούν κανέναν. Όταν πάνε "παράνομα" έρχονται ευθεία στο σπίτι μου και από εκεί στρίβουν για να πιάσουν τον 34.

Το ότι στην Ελλάδα γίνονται τα έργα με προχειρότητα το ξέραμε... Δεν ανακαλύψαμε ξαφνικά την πυρίτιδα... Έχω άδικο?

Όμως ο λόγος που επιβλήθηκε δεν ήταν τόσο το Κόσοβο και τα Σκόπια (και αυτό γιατί οι αποστάσει από την Θεσσαλονίκη είναι τόσο μικρές που το καθηστούν ασύμφορο) αλλά περισσότερο η μη τύφλωση και κλείσιμο του αεροδρομίου όταν υπάρχει ομίχλη με την παράλληλη χρήση και του radar προσέγγισης (Άλλη μεγάλη κουβέντα).....

Αυτό που είπα για το Google είναι για να διορθώσω το άρθρο σας που λέτε είναι ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑ! Τα έργα είναι τα κανονικά. Κατά τα άλλα δεν διαφωνώ ότι θα υπάρξει αλλαγή στην ακτογραμμή και φυσικά το υπουργείο δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος για να πληροφορηθείς κάτι ειδικά για όσους ψάχνονται! :)

Από εκεί και πέρα όταν αναφέρομαι στο ΚΟΣΤΟΣ φυσικά και δεν εννοώ το κόστος κατασκευής ή μεταφοράς του Α/Δ αλλά το ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ το οποίο θα υπάρξει με την μεταφορά... Δεν νομίζω να διαφωνούμε ότι το χρήμα πόλλοι ελάτρεψαν.... Και αν είχατε παρακολουθήσει τις διαδικασίες του Καποδίστρια πιστεύω ότι καταλαβαίνεται πολύ καλά τι εννοώ....

Κλείνοντας και συγγνώμη για το μήκος του σχολίου και τα όποια λάθη (έχω συνηθήσει τα greeklish) δεν διαφωνώ ότι το έργο είναι αντιπεριβαντολογικό το οποίο είναι το μόνο σίγουρο από τον τρόπο κατασκευής! Ασύμβατο και μη λειτουργικό με τις υπόλοιπες εξαγγελείες θα συμφωνήσω εν μέρη. Κυρίως με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας το οποίο αν έχω καταλάβει καλά τον χώρο που θα κατασκευαστεί είναι ακριβώς στο σημείο που υπάρχουν οι 2 κεραίες πηγαίνοντας προς την Κάτω πλευρά της Περαίας και στο Κάππα. Για τα νοσοκομεία θα φανεί από τις προδιαγραφές. Π.χ. Στην Κρήτη που θα μεταφερθεί το Ν. Καζαντάκης δίνουν στους κατοίκους της περιοχής που θα ενοχληθούν την δυνατότητα αν θέλουν να παραμείνουν να βάλουν δωρεάν νέα παράθυρα..... Για το επικίνδυνο διατηρώ τις επιφυλάξεις μου και αυτό γιατί η κινδυνολογία είναι μέρος του χαρακτήρα μας... Στατιστικά ποιο εύκολα σκοτώνεσαι με αυτοκίνητο (ειδικά από ορισμένους που νομίζουν ότι το φλας καίει ρεύμα) παρά με αεροσκάφος. Και στα τόσα χρόνια του Α/Δ 2 ατυχηματα γνωρίζω το ένα γιατί ο πιλότος πάτησε στην μέση του διαδρόμου και δεν πρόλαβε να φρενάρει και το άλλο με το Γιάκοβλεφ που ας μην το αναλύσουμε καλύτερα.......

Με εκτίμηση,
Ένας λάτρης της Αεροπορίας και κάτοικος στην τελική του 34!

Κωστής Γκορτζής είπε...

Κύριε Ανώνυμε, νομίζω ότι το τελευταίο σχόλιό σας επιβεβαιώνει ότι συμφωνούμε στα περισσότερα θέματα.
Το απολύτως ειρωνικό σχόλιο για την αντιπρόταση στη χρήση του χώρου του αεροδρομίου, είναι απολύτως κατανοητό με βάση την ελληνική πολιτική πραγματικότητα, αλλά θα μου επιτρέψετε -και σε όσους άλλους κάνουν το ίδιο- να αγωνίζομαι για τη βελτίωση αυτής της πραγματικότητας...
Η αρχική πρόταση της 'πασαλόμπιξης', και οι συνεπακόλουθες αντιπροτάσεις για 'υπογειοποίηση', με τα συν και τα πλην της κάθε μιας, αφορούν στο έργο που αυτό καθ' εαυτό είναι αχρείαστο και άχρηστο, ασυντόνιστο με την περιβάλουσα ανάπτυξη και ανεπανόρθωτα καταστροφικό για τις ακτές του Θερμαϊκού.
Το ότι οι πρώτες προσφυγές πέτυχαν να σταματήσουν το έργο μπορεί να σημαίνει ότι οι ενστάσεις αποδείχτηκαν σωστές...
Οι δεύτερες αντιδράσεις -για την επιχωμάτωση- ξεκίνησαν με την Σύμβαση του έργου γιατί τότε ενημερώθηκαν -κι αυτοί λίγοι- για τις λεπτομέρειές της που ξεπερνούν τη φαντασία και του πιό καλόπιστου. Όλα τα εγκλήματα 'εν κρυπτώ' γίνονται...
Η τεχνική περιγραφή για την κίνηση/χρήση των καυσαερίων στην απογείωση και προσγείωση είναι χρήσιμη για τον μη γνώστη αλλά, επιτρέψτε μου να προσθέσω ότι, η κατευθυνόμενη εκπομπή τους δεν τα εμποδίζει να 'διαχυθούν' στην πέριξ περιοχή μετά την απομάκρυνση του αεροσκάφους. Αυτό, εξ άλλου, διαπιστώνεται και στις μετρήσεις της, κατά τα άλλα απαράδεκτης, Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την ΤΩΡΙΝΗ λειτουργία του Α/Δ.
Στο γιατί επιβλήθηκε το έργο, δεν βρίσκω λογική απάντηση. Το κόστος από το κλείσιμο του αεροδρομίου λίγες μέρες κάθε χρόνο, σε καμμιά περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με το κόστος του έργου...
Περί θορύβου. Ούτε εμένα με ενοχλεί ο θόρυβος. Άλλωστε, μετά από τρείς χιλιάδες ώρες στα Ελικόπτερα του Π.Ν., το σφύριγμα των κινητήρων, ως μόνιμη βλάβη, θα το πάρω μαζί μου...
Όπως καταλαβαίνετε, λόγω 'ειδικότητας' δεν ρέπω προς την κινδυνολογία αλλά γνωρίζω τις στατιστικές πιθανότητες και αναλογίζομαι καταστάσεις όπως αυτές του τελευταίου ατυχήματος τού Τουρκικού αεροπλάνου κατά την προσέγγισή του σε Ολλανδικό (αν δεν κάνω λάθος) αεροδρόμιο. Το σημείο συντριβής του, αντιστοιχιζόμενο στην περιοχή του δικού μας, είναι ακριβώς πάνω στα ...Νοσοκομεία!
Να σας συμπληρώσω κι εγώ μια "παράλειψή" σας, :-), μπορεί και λόγω ηλικίας να μην το γνωρίζετε, ότι μεθυσμένος πιλότος Ρωσσικού μεταφορικού αεροπλάνου πήρε σβάρνα τα χωράφια μετάξύ ΣΕΔΕΣ και ΜΙΚΡΑΣ, πολλά χρόνια πριν, γιατί 'έχασε' τον διάδρομο (με λιακάδα). Τώρα, τα χωράφια αυτά είναι γεμάτα σπίτια και επιχειρήσεις...
Καταλαβαίνω πολύ καλά τις έννοιες του πολιτικού κόστους και την ουσία των ρητών της λαϊκής σοφίας. Εκτιμώ, όμως, ότι το πολιτικό ΚΕΡΔΟΣ από την έγκαιρη απόφαση μεταφοράς του αεροδρόμιου Δυτικά θα είναι πολύ μεγαλύτερο μια και θα εξυπηρετεί όλες τις πόλεις της περιφερειακές πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας και όχι μόνον. Τώρα εξυπηρετεί μόνο τους μεγαλοξενοδόχους της Χαλκιδικής και τη Θεσσαλονίκη.

Με εκτίμηση
Λάτρης της Αεροπορίας και της θάλασσας.

Ανώνυμος είπε...

Ποιός ρώσος πήρε σβάρνα τα χωράφια του σέδες; μήπως λες για το ΑΝΤΟΝΟΦ του Μαλί(Αφρική) που έπεσε στη Θέρμη κοντά στη ΠΑΣΕΓΕΣ διότι δεν είχε καθόλου καύσιμα; το 1996; Υπήρχε ισχυρότατη καταιγίδα εκέινη την ώρα με μηδεν ορατότητα. Καλά είναι να ξέρουμε τι γράφουμε.

Κωστής Γκορτζής είπε...

Αναφέρομαι σε ατύχημα πολύ πριν το 1996.
Αλλά, και το συγκεκριμμένο που αναφέρετε, δεν αποτελεί παράδειγμα για τα όσα ανέφερα προηγουμένως;
Η ακριβεια, ή μη,της ταυτότητας αεροπλάνου και πιλότου, υποβαθμίζει το δεδομένο του ατυχήματος ή τις στατιστική πιθανότητα-βεβαιότητα ότι κάποια στιγμή θα γίνει και νέο με πολύ μεγαλύτερες συνέπειες λόγω της δεδομένης οικιστικής ανάπτυξης στη γύρω περιοχή;
Έτσι, για να ξέρουμε πραγματικά τι γράφουμε, ή, μάλλον για να διαβάζουμε την ουσία...

Κωστής Γκορτζής είπε...

Στο μεταξύ, κάνετε τον κόπο και επισκεφτείτε την παραλία της Περαίας (επί ένα χιλιόμετρο από την αρχή της επέκτασης του διαδρόμου) και θα αντιληφθείτε ιδίοις όμμασι (με τη βοήθεια των τοπογραφικών πασάλων που η ΙΔΙΑ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ έχει βάλει) ότι αυτά που φωνάζουμε τρία χρόνια τώρα για την καταστροφή της ακτογραμμής εμπίπτουν απόλυτα στο ότι "ξέρουμε τι λέμε και τι γράφουμε"